? OCZAMI PRAWNIKA ???
? INFORMATYZACJA ZŁYCH PROCESÓW Wdrożenie systemu to świetna okazja do przyjrzenia się efektywności procesów w danej organizacji. Wszelkie drogi na skróty okazują się bowiem błędem, za który płaci się wysoką cenę. Założenie, że sama technologia rozwiąże wszystkie problemy jest prostą drogą do porażki.
? JA TAK ZAWSZE ROBIĘ?! – Wdrożenie nowego systemu i działanie „po staremu” (zachowanie dotychczasowego status quo) licząc, że posiadanie w nowym systemie tego co robiło się dotychczas w excelu może się nie powieść. Przy wdrożeniu systemu CRM czy ERP czy innego może się okazać, że trzeba będzie zoptymalizować niektóre procesy.
? KLUCZOWY UŻYTKOWNIK SYSTEMU – to jednak oni będą korzystać z systemu i wykonywać na co dzień najwięcej działań operacyjnych na wdrożonym rozwiązaniu, a nie zarząd. Dobrze jest włączyć ten poziom w proces wyboru i wdrożenia oprogramowania. Nieudane wdrożenia systemów często są spowodowane jego niedopasowaniem do realnych potrzeb użytkowników.
? LISTA WYMAGAŃ – zawsze z tendencją do rozrastania się w miarę trwania projektu. Największe oszczędności projektu są realizowane na funkcjach, które nigdy nie zostały opracowane:)
Macie jakiś swoich faworytów z katalogu porażek?
A-D ? ? ?
http://www.legalcoffee.pl/alfabet-porazek-w-projektach-it-po-stronie-zamawiajacego/
E-H ? ? ?
http://www.legalcoffee.pl/alfabet-porazek-w-projektach-it-po-stronie-zamawiajacego-2/
Twój ekspert od umów IT.
http://www.legalcoffee.pl/o-mnie/
? więcej w trakcie Szkolenia eduFuturo„Dobre Praktyki w umowach IT”. Szkolenie już we wrześniu!